Torsdag

Trysillivet rullar på för fullt och jag stormtrivs.

Jobbar, dricker te, umgås och en hel del alkohol.
Vi har det hur bra som helst helt enkelt.

Helgen som var, var den bästa på mycket länge.
Det började med att jag i torsdag lyckades tjata med sandra till skipuben för En öl.
Väl däl träffade vi 5 mycket trevliga svenska killar, när klockan väl är 2 och ett antal öl senare så är vi tydligen påväg hem till oss för att efterfesta. Stackars sandra som skulle upp dan efter och jobba gick och la sig, något som jag tydligen tyckte var väldigt onödigt så vi tog en taxi upp i fjället till deras stuga där efterfesten fortsatte till kl. 11 på morgonen när de övriga vaknade och skulle ut i backen.
Jag åkte hem sov 5 timmar tills sandra kommer hem och väcker mig, sätter fart och gör i ordning oss dricker lite vin och åker upp till våra nyfunna vänner som visade sig vara 8 killar från Umeå, Göteborg och Oslo. Tanken var att vi skulle ta det lite lungt och sen gå ut en sväng för att gå hem och lägga oss skapligt då både sandra och jag skulle upp och jobba.
Kl 3 var vi fortfarande kvar i stugan och hade det hur trevligt som helst, åkte hem sov några fåtal timmar. Gick och jobbade. Kom hem och sen började vi om allt igen. Denna gång åkte vi även ner till skipuben men självklart så blev det efterfest på det. Och Duktig som jag är var jag hemma vid halv 1 på dan och började jobba halv 3. Ledigheten i måndags var välbehövlig och jag gjorde inte allt för mycket!

Nu blir det nyktert ett tag, iaf fram till på tisdag då det är supertisdag. ;)
Då åker alla upp med sista liften till toppen där det är afterski tills puben stänger vid 10 sen är det dax att ta sig ner på eget vilkor!
Ska bara lyckas ta mig förbi branchkvällen på söndag nykter! Tror det kommer gå bra!

Dax att sova!
Smile and life will smile with you!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback