Onsdag

Och julafton snart :)

Sitter i soffan hemma hos mamma och pappa. Julgranen är klädd och julklapparna ligger och väntar under.
Bingolotton är även spelad för iår, ingen vinst i år heller.

Lördagen vart en otroligt lyckad kväl.
Kan nog säga att det är en av de bästa på hela året.
När jag var liten var vi 7-8 familjer som alltid samlades och firade midsommar och nyår ihop.
På midsommar hade vi en stor tävling. Varje familj skulle varje år välja en lek och ordna allt som innehåll den. Sen satte vi upp ett schema så att alla familjer fick en varsin lek sen skulle alla andra familjer sätta poäng på om Familjen som skulle leka klarade av det eller inte.
Lekarna kunde vara allt från att kasta ägg till varandra, hoppa säck, äta godissnören, binda ett snöre med en korv i ena änden runt midjan och försöka stoppa det i en flaska. Alltid lika roligt, detta höll på hela dagen.
Våra föräldrar är inte av det lugnaste slaget så kvällarna avslutades alltid med någon ny rolighet. Som att tex åka åkgräsklipparen mitt i natten, köra motorcyklarna över hela grusgången när vi barn skulle sova eller spela 3 irad över hela taket.
Helt enkelt så finns det en förklaring till att vi är som vi är. Underbara människor med få gränser :D

I lördags samlades vi alla barn, nästan iaf, tror vi var 12 st. Vi återförenades hemma hos Icka&Tessan samma plats som vi alltid firade midsommar på.
Jag har inga ord att säga om kvällen, den var helt enkelt hur bra som helst. Vi är bäst!
Vid halv 1 tiden skjussade Ickas mamma och pappa in oss till stan där Freddan hade fixat in oss på Bomull och ordnat vip bord med helrör. Så det vart en kväll med en hel del alkohol, Otroligt mycket skratt, dans. och vi toppar det med två efterfester och alexandra var hemma 11 i söndags morrse =)

Oj nu är det till och med julafton och dax att gå och lägga sig.
Jag är otroligt tacksam för min uppväxt, mina underbara blöjvänner, mina underbara nya som gamla vänner och självklart min älskade famlij!




Kommentarer
Postat av: Jill

Vi vann heller inte på bingon ! Och jag är otroligt tacksam att jag har dig med !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback